Ekonomi

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı 2028 Yılında Hizmete Girecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en değerli projelerinden biri olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Sınırı projesinin 2028 yılında hizmete açılmasının planlandığını kaydederek, “Ankara-İzmir arasındaki yolculuk süresi 14 saat olup, 3 saat 30 dakikaya düşecek.Bu hat tamamlandığında yıllık “Yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz” dedi.

“Projenin altyapı çalışmalarında genel anlamda yüzde 58 fiziki ilerleme kaydettik” dedi.

Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Sınırı projesi kapsamında çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği Afyonkarahisar’da incelemelerde bulundu. İncelemelerin ardından Sinanpaşa ilçesindeki şantiyede basın açıklaması yapan Bakan Uraloğlu, Türkiye’yi yarım asırlık hayali olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğiyle tanıştırdıklarını ve 6’ncı yüksek tren yaptıklarını belirtti. -Avrupa’da hızlı tren işletmecisi, dünyada ise 8’inci. 3 bin 800 kilometrelik demiryolu hattında üretim çalışmalarının sürdüğünü belirten Bakan Uraloğlu, “Uzun yıllardır vatandaşlarımızın tercih etmediği demiryolu yolculuğunu artık hızlı ve konforlu yolculuğun ilk adresi haline getirdik. Konforlu, Hızlı trenlerimizle doğrudan ve dolaylı olarak 19 ilimize ve ülke nüfusumuza hızlı ve modern seyahat hizmeti sunuyoruz.” “Yaklaşık yüzde 50’ye ulaştı. Ankara merkezli hızlı tren ağı oluşturma hedefi çerçevesinde yaklaşık 3 bin 800 kilometrelik demiryolu hattında inşaat çalışmaları devam ediyor” dedi.

“Bölgenin ticaret hacmini artıracak projeyle Ankara-İzmir arası mesafe 3 saat 30 dakika olacak.”

Projenin sadece yolcu taşımacılığını değil, bölgenin ticaret hacmini de artıracağına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, açıklamalarına şöyle devam etti:

“Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren sınırımız sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla ülkemizin 3’üncü büyük şehri olan İzmir ile Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar illerini yan yana getirerek bölgedeki ticaret hacmini artıracak. güzergah Ankara’ya daha yakın.Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi tamamlandığında mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre arası mesafe 624 kilometreye düşecek.14 saat olan Ankara-İzmir arası yolculuk süresi ise 624 kilometreye düşecek. 3 saat 30 dakika. 9 istasyonla Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan 7 milyondan fazla kişi direkt hızlı tren konforuna kavuşacak. Kütahya gibi çevre illerle etkileşimi de dikkate alındığında, trenden yararlanan nüfus YHT hizmeti daha da artacak. Yüksek Hızlı Trenin sağladığı konforla hem konvansiyonel trenlere hem de otoyollara göre çok değerli avantajlar sağlanacak.

“Yine Ankara-Afyon arası yolculuk süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası yolculuk süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası yolculuk süresi 11 dakikadan düşecek. saat 45 dakika ila 2 saat 50 dakika.”

“Yılda yaklaşık 1,1 milyar TL tasarruf hedefliyoruz”

Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Projesi’nin tamamlanmasıyla ilk etapta günlük 8 karşılıklı tren seferine kıyasla yıllık süre, enerji ve bakım maliyetlerinde 1,1 milyar TL tasarruf sağlanacağını belirterek, “Tasarım 508 kilometre uzunluğundaki projemizde kullanılacak sınırın hızı 250 kilometre olacak.Ankara-İzmir Hattımızın 116 km’lik kısmı mevcut Ankara-Polatlı kesimi, 508 km’lik kısmı ise Polatlı-İzmir’dir. Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki sınır uzunluğu 624 kilometre olacak. Ancak Polatlı’ya kadar çalışmalarımız hızla devam ediyor. Tren hattından sonra başladığı için 508 kilometrelik bir sınırdan bahsediyoruz. Bu hat tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.Projeyle 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 21,2 kilometre uzunluğunda 67 viyadük ve 21,2 kilometre uzunluğunda 66 tünel inşa edilecek. inşa edilecek. Projemizin altyapı çalışmalarında yüzde 58 genel fiziki ilerleme kaydettik ve projeyi 2028 yılında hizmete açmayı hedefliyoruz. “Ankara-İzmir Hızlı Projesi’nin tamamlanmasıyla bu kalemlerden yaklaşık 1,1 milyar TL tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” İlk etapta günlük 8 karşılıklı tren seferine kıyasla yıllık süre, enerji ve bakım maliyetleri olarak bu mümkün” dedi.

Öte yandan Bakan Uraloğlu’na Vali Doç. Dr. Kübra Güran Yiğitbaşı ve milletvekilleri de kendisine eşlik etti. -AFYONKARAHİSAR

habergolyaka.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu